Het verhaal van Dilara
Social Media Specialist
Bij ICI PARIS XL kan je met 130.000(!) producten je beautyhart ophalen. Als klant én als collega. Elke dag omgeven door de mooiste beautyproducten en geuren, welke beautylover wil dat nou niet? Tel daar een passie voor social media bij op en de droombaan van Dilara Temir is compleet. Als Social Media Specialist is zij het brein achter de socials van ICI PARIS XL. Benieuwd hoe Dilara haar droombaan kreeg? Lees mee!
Waar het ooit begon: in de bloemen!
Het begon dus ooit in de bloemen. Op mijn 18e ging ik naar de KvK en startte ik mijn eigen bedrijfje. In de eventstyling om precies te zijn. Je vond mijn creaties op bruiloften en evenementen. En dat naast mijn hbo-studie International Business & Languages. Het leukste vond ik om alles wat ik leerde direct in de praktijk te brengen. Social Media was daar onderdeel van. In deze rol zette ik mijn eerste stappen als Social Media Specialist.
Mijn hart achterna: Beauty, Dubai, Parijs en Aalten
Tijdens mijn studie liep ik drie keer stage en volgde ik vakken in het buitenland. Ik vind praktijkervaring ontzettend waardevol. Zo leer je niet alleen hoe het is om iets te doen, maar weet je ook gelijk of het bij je past. Mijn eerste marketingstage liep ik bij een bekend beautymerk - de liefde voor beauty zit er al van jongs af aan in. Daarna spreidde ik mijn vleugels en liep ik stage in een zevensterrenhotel in Dubai. Geen beauty, maar alsnog ondergedompeld in de glitter & glamour. Daarna vertrok ik naar Parijs voor een master in Ondernemerschap aan INSEEC Business School. Na Dubai en Parijs volgde Aalten. Dat klinkt minder internationaal, maar ook daar liep ik stage bij een groot internationaal bedrijf. Ondanks dat alles heel verschillend klinkt als ik het zo zeg, had het allemaal toch één overeenkomst: het had allemaal iets met marketing te maken.
Van droombaan naar droomplek
Vroeger riep ik altijd dat ik CEO wilde worden. In 2020 nam ik mijn diploma in ontvangst en was het tijd om te starten met het bouwen aan mijn droom. Ik was ‘a woman on a mission’ in een - helaas voor mij - niet zo’n hele goede arbeidsmarkt. Midden in de coronaperiode lagen de banen niet voor het oprapen. Ik bedacht een plan: die droombaan mocht dan even op zich laten wachten, maar een droombedrijf moest ook in deze tijd te vinden zijn. Je voelt het vast al aankomen: ik solliciteerde bij AS Watson. Als Webcare Medewerker. Iets dat zeker bij mij past. Ik ben heel erg behulpzaam en vind het leerzaam om bij de klant te beginnen. Uiteindelijk draait het allemaal om de klant!
A woman on a mission!
Ik heb enorm genoten van mijn tijd bij Webcare. In sneltreinvaart leerde ik de organisatie en formules kennen. Ik werkte voor Kruidvat, Trekpleister en ICI PARIS XL. Samen met een aantal collega’s uit het Webcareteam beantwoordden wij alle vragen die binnenkwamen via de socials. Vanuit Webcare had ik veel contact met Marketing. Met een beetje support van mijn manager bij Webcare sprak ik mijn ambitie uit bij de marketing manager van ICI PARIS XL. Superspannend vond ik dat. Maar ondanks de spanning ging het gesprek heel goed! Ze zei dat ze het zou onthouden en wat denk je? Een paar maanden later kwam ze met een mooie functie. Ik was toen zó blij! Mooi om te zien dat leidinggevenden binnen AS Watson echt met je meedenken.
Een droombaan op een droomplek
Nu heb ik die droombaan op die droomplek. Ik heb het enorm naar mijn zin. Ik beheer de socials van ICI PARIS XL, allemaal met een enorm bereik: Instagram (74K), TikTok (15K), X (6K) en Facebook (192K). Het succes zit hem in de juiste content, op het juiste kanaal, op het juiste moment. Die code kraken is nog niet zo eenvoudig. Voor elk kanaal gelden eigen regels en we hebben allerlei soorten content. We krijgen content van de merken aangeleverd en maken daarnaast veel zelf met een creatorsgroep en de beauty advisors.
Met onze creatorsgroep door het dak!
Content maken is helemaal mijn ding! We hebben een eigen creatorsgroep. Dat team bestaat uit collega’s die producten krijgen om posts mee te maken. Meestal bedenk ik er een briefing bij. Met Valentijnsdag vraag ik collega’s bijvoorbeeld om een video te maken met hun partner. Ik vind het leuk om er écht een mooi en authentiek verhaal van te maken. En daar scoren we mee. Onze socials groeien echt enorm. Maar onze dromen en ambities zijn nog veel groter. Ik klop regelmatig aan bij mijn manager voor een training, opleiding of event. Het kan altijd beter - dat is mijn motto!
Een baan die past als dé perfecte foundation
Deze baan past perfect bij mij. Niet alleen omdat ik al mijn ambitie erin kwijt kan en bouw aan een glansrijke carrière, maar ook omdat ik hier echt mezelf kan zijn. Ik ben van Turkse komaf en ben islamitisch. Ik maak deel uit van het Diversity Comité van ICI PARIS XL. Samen houden wij ons bezig met de diversiteit binnen onze organisatie, van winkels tot distributiecentrum en het hoofdkantoor. Samen staan we stil bij speciale dagen, zoals het Eid al-Fitr (suikerfeest), Pasen of International Women's Day. Fijn dat we de ruimte en support krijgen om hier samen een succes van te maken. Dat is tekenend voor AS Watson. Je wordt hier echt gezien.
Ben jij op ook op zoek naar een droombaan op een droomplek? Solliciteer bij AS Watson! Krijg de ruimte om jezelf te zijn en jouw dromen na te jagen. Ik kan het je van harte aanbevelen! - Dilara
Over Dilara
Dilara Temir woont in Arnhem en studeerde International Business and Languages aan de HAN. Ze heeft al van jongs af aan een passie voor beauty en social media en weet dit perfect te combineren in haar - inmiddels - droombaan. Een collega met torenhoge ambitie en een flinke dosis doorzettingsvermogen.